«Μαμά, φοβάμαι σου λέω!»

Δεν είναι όλα τα παιδάκια ίδια. Ας ξεκινήσουμε από αυτό. Είναι βασικό καθώς οι μαμάδες έχουμε την τάση να ρωτάμε τι και πώς τις φίλες μας που έχουν κι εκείνες παιδιά.

Μπορεί το διπλανό παιδί να μην έχει καμία φοβία, ούτε τόσο δα στρες στην καθημερινότητά του και το δικό σου να ζει μέσα στο φόβο και το άγχος για το καθετί:

– Κι αν αργήσει το σχολικό; Θα με περιμένεις ή θα φύγεις;

– Δεν ανεβαίνω εκεί. Κι αν πέσω;

Αν έχεις ακούσει παρόμοιες φράσεις από το στοματάκι του παιδιού σου, οι παρακάτω 5 συμβουλές θα σου φανούν πολύ χρήσιμες:

1. Καθιέρωσε μια ρουτίνα. Φτιάξε ένα πρόγραμμα και, γιατί όχι, κόλλησέ το στο ψυγείο. Αν είναι ακόμα μικρούλι και δεν πάει σχολείο, φτιάξε ένα ακριβές πρόγραμμα της ημέρας: Τάδε ώρα πρωινό, δείνα ώρα παιχνίδι στην παιδική χαρά, μεσημεριανό, ύπνος, απογευματινό, παιχνίδι στο σπίτι, ύπνος.

2. Μάθε στο παιδί να εκφράζεται και να σου λέει τα συναισθήματα και τους φόβους του. Τι νιώθει, τι το προβληματίζει, τι το φοβίζει; Ας μην τα κρατάει μέσα του και βασανίζεται.

3. Μην το αποτρέπεις να κάνει δραστηριότητες που φοβίζουν εσένα. Γιατί σίγουρα θα φοβάσαι όταν σκαρφαλώνει ψηλά, όταν τρέχει με το ποδήλατο, όταν παίζει μπάλα. Στάσου δίπλα του και ενθάρρυνέ το.

4. Μην το αποθαρρύνεις από το να αντιμετωπίσει τους φόβους του. Εσύ το προστατεύεις, οι φόβοι όμως είναι εκεί, δεν φεύγουν. Δώσε στο παιδί να καταλάβει ότι ο φόβος φεύγει όταν τον αντιμετωπίζεις, όχι όταν κλείνεις τα μάτια και υποκρίνεσαι ότι δεν υπάρχει.

5. Μίλησέ του για τους δικούς σου φόβους, αυτούς που είχες ως παιδί και πώς κατάφερες να τους ξεπεράσεις. Έτσι θα καταλάβει ότι όλοι έχουμε φόβους και αγωνίες, ακόμα και η μαμά και ο μπαμπάς. Πρέπει όμως να βρίσκουμε το θάρρος να τα ξεπερνάμε!

Πηγή: allyou.gr